Глоба за лекар и пациент при фалшив болничен
АИКБ и БЛС се обединиха срещу подобни нарушения
Публикувана: 24 Feb 2020 | 16:40

Походът на работодатели срещу фалшивите болнични продължава. След идеята първите три дни да не се плащат, този път на прицел са лекарите.Глоба и за лекаря, и за пациента при фалшив болничен. Това искат от Асоциацията на индустриалния капитал в България."Ние не се отказваме от искането си да се върне старото положение, защото откакто болничните се плащат по нов начин - те са нараснали с 56% от 2010 до 2018 г. при равен брой осигурени. Болничните дни са нараснали от 16 на 24 милиона за същия период. Ако държавата смята, че мерките, които се предлагат са достатъчни да се ограничат злоупотребите, защо не иска да върне старото положение. Тогава няма да има преразход на НОИ", каза председателят на УС на АИКБ Васил Велев в студиото на "България сутрин".

 

"Тази мярка беше временна - тя трябва да се върне обратно и трябва да бъде съпроводена с мерки за ограничаване на злоупотребите, така че да няма преразход на средствата от НОИ. Ние сме предложили такива мерки. Работодателите и предприятията да научават в момента на издаване на болничния лист за издаването му", посочи още той и допълни, че научават чак на третия ден и така не могат да контролират болничните.Според заместник-председателя на Българския лекарски съюз Николай Брънзалов, работодателите трябва веднага да имат информация кой от техните служители е болен и обясни, че имат еднакви позиции по тези искания с работодателите.

 

"Нека работодателите веднага имат информация кой от техните служители е болен и кой не е. Не знам как се установява кой болничен е фалшив, кой - не. Лекарят носи отговорност, когато дава болничен лист, но носи отговорност и когато не дава. Притеснявам се, ако се въведат рестриктивни мерки - в това число глоби, наказания или едва ли не се криманилизира, че при възпаление на пръст може да се отреже цялата ръка. Ние сме дали идеи как да бъде осъществяван контролът", коментира той пред Bulgaria ON AIR.  Все пак лекарят попита каква отговорност да има лекаря, ако е бил излъган от свой пациент.Васил Велев отбеляза, че когато се установи, че здрав човек е получил фалшив болничен - трябва да има санкции."Трябва този служител или работник, който се е отклонил от работа, с документ с невярно съдържание, да му бъде наложено наказание", допълни той и допълни - Наказанието не може да бъде просто този ден, в който са го заловили."

 

dnes.bg

 

 

Четете още: Маринов: Нужни са бързи и общи действия сращу коронавируса

Коментари ( 0 )