Рекламата трябва да съдържа общовалидно прозрение за аудиторията, коментира Ангел Искрев, творчески директор и партньор в рекламната агенция proof, в предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов.
"Рекламната индустрия и дигиталният маркетинг започват да са в симбиоза в България. Дигиталната трансформация вече е тук, не я усещаме, но променя поведенческите прийоми на хората. Начинът, по който се комуникира, все повече се базира на дигиталната среда".
В България все още не се залага на дългосрочен комуникационна стратегия, а на краткотраен ефект, смята Ангел Искрев.
"Провокацията в рекламата не е задължителна. Рекламата трябва да съдържа общовалидно прозрение за целевата аудитория по отношение на продукта. Успешна кампания в световен мащаб е тази на Nike. Рекламата на Heineken в Аржентина бе обвинена в расизъм и атакувана от организации, впоследствие спряна. Това показва, че трябва да сме деликатни на тези теми, тъй като хората са сензитивни".
Милениумите са най-трудната аудитория, следващото поколение – още повече, защото те наистина не искат да им се рекламира, определи гостът. "Те целят преживявания през бранда. Много развитите брандове се превръщат в медия, от друга страна. Заради дигиталните инструменти целият този процес се улеснява. Спецификата на рекламата е, че трябва да водиш разговор. Тя трябва да спре скрола на потребителите и те да направят интеракция", уточни Искрев.
Бизнесът в България обръща все по-голямо внимание на дигиталния маркетинг, въпреки че все още сме назад във връзка с обучението в тази сфера в сравнение с развити пазари, посочи Ангел Искрев.
Коментари