IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
България
10:30 | 22 януари 2021
Обновен: 10:34 | 18 май 2022

Омбудсманът поиска отмяна на матурите за IV и X клас

Диана Ковачева изпрати препоръка до просветния министър Красимир Вълчев

По материала работи: Слав Велев
Омбудсманът поиска отмяна на матурите за IV и X клас

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до просветния министър Красимир Вълчев с настояване да бъдат отменени изпитите за Национално външно оценяване (НВО) след завършване на IV и X клас през настоящата учебна година, съобщиха от офиса на обществения защитник.

Повод за препоръката на Ковачева са жалби и подписки на родители до обществения защитник, в които изразяват категоричното си несъгласие с провеждането на въпросните матури през 2021 г.

„Гражданите посочват, че учениците повече от 5 месеца се обучават в електронна среда от разстояние и това се отразява на тяхната подготовка, като усвояването на част от материала е недостатъчно задълбочено и няма как да той да бъде наваксан", казва Ковачева. По думите й родителите смятат, че в момента „няма обоснован отговор защо тези изпити са задължителни за учениците, които искат да продължат образованието си в XI и XII клас, нито е утвърден материалът, който ще бъде включен на въпросните матури“. 

По думите на Ковачева в  същото време, за малките ученици от I до IV клас, които сега поставят основата на своето образование, онлайн обучението не спомагало за създаването у тях на умения за учене, за комуникация с учителите и връстниците им и за адаптация към настоящата ситуация на онлайн обучение, което се отразявало и на резултатите им в учебната дейност.  Напомня, че заради извънредната ситуация  и към момента учениците от V и ХII клас продължават да се обучават в електронна среда  от разстояние, като за гимназиалния курс това вече е повече от два месеца без прекъсване. "Не малка част от първия учебен срок на настоящата учебна година учениците са в онлайн обучение и в този смисъл резултатите на децата няма да са адекватни, защото онлайн обучението не е като присъственото“, пише още омбудсманът. 

Тя припомня и сериозния проблем за дигиталното неравенство, породено от липса на електронни устройства и на интернет за не малка част от учениците, което прави невъзможен алтернативния метод за образование.

Коментари

Новини Варна