Варна °
fallback
България
15:14 | 12 май 2015
Обновен: 16:53 | 20 май 2025

Над 1000 жалби постъпили в КЗП през април

Комисията извършила над 3000 проверки

По материала работи: Златина Добрева

Над 1000 жалби са постъпили в Комисията за защита на потребителите (КЗП) и са извършени над 3000 проверки в търговската мрежа през април. Забранени са над 50 нелоялни търговски практики и е предотвратена реализацията на 10 вида опасни стоки. Това съобщи днес на брифинг председателят на КЗП Димитър Маргаритов (на снимката).

Във връзка с активния летен сезон контролният орган ще извършва превантивни проверки в средствата за подслон и местата за настаняване, както в заведенията за хранене и развлечения. Инспекциите ще бъдат за наличие на категоризация на обектите и за съответствие на предоставяните от тях услуги с дадената им категория. Маргаритов посочи, че вече са констатирани случаи на засягане правото на информираност на потребителите от оператори, предоставящи туристически продукт. Той подчерта и това, че има засилен контрол върху дейността на туроператорите, както в посока договорите и общите условия към тях да бъдат изчистени от неравноправни клаузи, така и относно представянето и предоставянето на услугата да става при ясни за потребителите условия.

Акцент при проверките през активния летен сезон ще бъде безопасността на атракционите и аквапарковете. От началото на юни предстои да заработят приемни на КЗП на открито в големите градове и курортни комплекси по Черноморието. Това ще даде възможност на туристите да получат консултация или да подадат сигнал за нарушение в близост до мястото, където почиват. Точните адреси на приемните ще бъдат обявени допълнително.

„Предстои преглед на общите условия и договорите на всички банки и институции, които се занимават с кредитиране. БНБ ще предостави на КЗП списък на имената им, за да бъдат изискани договорите и общите условия, при които предоставят услугите. Прегледът ще се осъществи в рамките на няколко месеца”, съобщи Константин Арабаджиев, член на КЗП.

Ще бъдат създадени пет специализирани помирителни комисии в секторите енергетика, водоснабдителни и канализационни услуги, електронна търговия и съобщения, транспорт. Това оповести Константин Райков, член на КЗП. Той поясни, че комисиите ще бъдат безплатни за потребителите и че срокът, в който комисията трябва да излезе с помирително предложение /след размяната на всички книжа: жалба, възражение, отговор на жалбата/ е 90 дни.

Автор на статията:
Златина Добрева
0 коментара
fallback
fallback