Снимката е илюстративна: АРХИВ
Търговците да бъдат коректни, а почиващите да четат внимателно условията за ползването на туристическите услуги, за да може сезонът да премине спокойно и с положителни емоции. А при възникване на проблем, участниците в спора да бъдат диалогични и да търсят разумни и справедливи и за двете страни двете страни решения. За това призова Габриела Руменова от онлайн платформата "Ние, потребителите".
„В началото на новия летен сезон станах свидетел на ситуация, в която туристи се възмущаваха, че са им таксували шалтета и масичка към наетите от тях два шезлонга и чадър, като твърдяха, че не е имало предварителна информация за това. Нашата проверка на информационната табела за платената зона показа, че цени за наем на масичка и шалтета все пак има, но те са със значително по-дребен шрифт и в далеч по-невзрачен цвят в сравнение с тези за основните атрибути - шезлонг и чадър. Това е некоректно от страна на търговеца и може да въведе в заблуждение потребителя, както и се е случило с тези хора.", разказа Руменова. Тя добави, че това е нелоялна търговска практика и за нея трябва да сезират контролния орган – Комисия за защита на потребителите, както и Министерството на туризма.
Във връзка със случая експертът припомни, че ценоразписите за предоставяните на плажа и където и да било другаде услуги, менютата в заведенията и т.н., трябва задължително да са и на български език и в български лева. Те трябва да са ясно и четливо изписани и да не въвеждат в заблуждение чрез игра с шрифтове, цветове и пр. Освен това, ако търговецът не е посочил цена за дадена услуга, то потребителят не следва да дължи нищо.
Габриела Руменова препоръча преди да резервираме място за настаняване, след като вече сме прегледали няколко оферти, да се върнем и да прочетем отново в детайли тази, на която сме се спрели, преди да я капарираме. Така ще се уверим, че не сме се заблудили за нещо. Добре е също така преди това да се свържем с обекта и да се поинтересуваме на рецепция за важните за нас неща, тъй като от наша гледна точка те може да се решаващи да се спрем на именно тази оферта, а за хотелиера да са второстепенни или съвсем незначителни. Тя даде пример с чадъри към all inclusive-a на хотел, които се оказват на последна линия. А също и с история на майка с малки деца с резервация на стая, за която се е знаело, че няма изглед към морето, но не е било известно, че прозорците гледат към гробищата.
Руменова обърна внимание и на това да се внимава с амбулантните търговци на храна и плажни принадлежности, както и задължително да се изисква касов бон.

Любовен хороскоп за зодиите в седмицата от 3 до 9 ноември
Навици след работа, които преобразяват тялото и ума
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
Огромна новина за ЦСКА: Обявиха капацитета на "Армията" - променлив е
Челси отново приземи Тотнъм
Байерн отнесе Леверкузен и продължава без грешка
Изненада в Италия: Комо изпусна Наполи
Дневен хороскоп за 2 ноември, неделя
Седмична таро прогноза за 3 – 9 ноември
С какво родените през ноември са толкова интересни?
Любовен хороскоп за 3 – 9 ноември
Откриха нови сигнали в мозъка, чрез които се диагностицира Паркинсон
Кои храни са най-вредни за мозъка?
Как да разпознаем инфекциозна мононуклеоза в детска възраст?
Какво е козметичен фастинг и защо набира популярност?
Как Тим Кук избегна катастрофата на Apple тази година?
Любовен хороскоп за зодиите в седмицата от 3 до 9 ноември
Бичият пазар засега остава, но 10% корекция е въпрос на време
Перфектното Fiat Coupé се продава в Германия
11 типа мъже, привлечени от интернет запознанствата
Вълшебен ХЕЛОУИН за 3 зодии!
Коментари