„Като дойдох за първи път тук, беше ливада и планина. После - изядоха скалата, камък след камък и за година и половина, шест месеца по-рано, това вече е едно изключително съоръжение, за което българските строители имат много какво да разказват“.
Това заяви министър-председателят Бойко Борисов при официалното откриване на новия участък от 9,3 км от АМ „Хемус“ между Ябланица и Боаза. Изграждането на трасето стартира в края на март 2018 г. и завърши близо 6 месеца предсрочно. Инвестицията е за 66 млн. лв. с ДДС като средствата са от държавния бюджет.
Цялостното доизграждане на „Хемус“ е основен приоритет в управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна.

„Сега изглежда лесно, красиво, със зони за отдих. А първо беше кал, чакъл, насипи“, посочи още министър-председателят Бойко Борисов при огледа на новия участък между Ябланица и Боаза. Премиерът отбеляза, че усилено се работи и по други участъци от трасето на „Хемус“. Заедно с него на инспекцията на автомагистралата бяха вицепремиерите Томислав Дончев и Красимир Каракачанов, министрите Владислав Горанов и Петя Аврамова.
„Ние не купуваме само Ф-16 и не вдигаме само заплатите на отбраната, а едновременно строим и проектираме, благодарение на правителството и на коалиционните партньори. Ако сме така стабилни, при този ръст на икономиката и приходи, в рамките на 3-4 години ще свършим магистралата“, изтъкна министър-председателят Бойко Борисов.
Автомагистралният участък между Ябланица и Боаза е с по две активни ленти и една аварийна във всяка посока на движение. Изградени са 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка. В отсечката между Ябланица и Боаза е най-големият армонасип, изграждан досега у нас - 45 метра общ насип, с височина от 25 м на армирания насип, информира премиера Борисов министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.
Става дума за почти вертикална стена на откоса като в конструкцията й са вложени специални укрепителни мрежи и системи. В строителството на отсечката са положени близо 104 000 тона асфалт, а за осигуряването на безопасността на движение са монтирани 40 км мантинели от най-висок клас и 24,5 км предпазни мрежи.
На различен етап на изпълнение са още 150 км от автомагистралата, които се финансират със средства от републиканския бюджет. Целта е строителството на цялото трасе да приключи до 2023 г.

Григор Димитров се конкурира с Алкарас за престижна награда в тениса
Борисов: Петков ме арестува и си възстанових ГЕРБ
Русия чака отговор от Зеленски за мирния план на Тръмп
Слънчева буря сви щита на Земята – стана пет пъти по-малък от нормалното
Целувките не са човешко „изобретение“
До 2100 г. лятото в Европа може да стане по-дълго с 42 дни
Създадоха истински костен мозък от човешки клетки
Григор Димитров ще се бори с Карлос Алкарас за престижна награда
Шоу с 12 гола в НХЛ
ЦСКА прецаква Левски за перла на Коко Динев
Драма: Барса със загуба при дебюта на Хави Паскуал
Задължителни ястия за 21 ноември – Ден на семейството
5 зодии с късмет в любовта в последната седмица на ноември
Поверия и обичаи за 21 ноември, Деня на християнското семейство
МЕГА Черен петък от VITAGOLD! Отстъпки, които не са за изпускане!
Хранителен режим при камъни в жлъчката
Митохондриални дефекти и качеството на сперматозоидите - каква е връзката?
Хипертонична енцефалопатия – симптоми, диагностика и лечение
Разработиха реалистични модели на човешки мозък
Paramount, Comcast и Netflix са подали оферти за придобиването на Warner Bros.
Пенсионерите в България са 2,06 млн., разходите за тях се увеличават
Петролът поевтиня с влизането в сила на санкциите срещу "Лукойл" и "Роснефт"
Защо plug-in хибридите изглеждат като лош избор след 2035 година
Как да печем риба и да я запазим сочна: Полезни съвети, които действително работят
Новолунието в Скорпион променя живота на 3 зодии
Коментари