“Всеки може да бъде герой”. Тези думи съвсем просто описват онова, което може да ни помогне да направим мобилното приложение iHELP. Става дума за софтуер, чиято основна цел е да създаде национална мрежа за взаимопомощ, която да обедини в едно хора, които имат нужните познания или искат да получат такива, така че при спешни случаи да помагат на други в беда. Това разкри в предаването UpDate по Bloomberg TV Bulgaria директорът на iHELP Bulgaria Христо Христов.
По думите му проектът датира от 2013 г., а идеята е на словенски предприемач. Христов научава за iHELP по време на стартъп изложение във Великобритания, след което се среща със създателя на компанията. В крайна сметка, след шестмесечни преговори, получава възможност да развива iHELP и в България.“Проблемът, който открихме, е, че за съжаление ресурсът на държавата не е достатъчен относно системата 112. Проучването, което направихме в България, показа, че между 15 и 20 минути е средното време за пристигане на линейка. 7% от българското население чакат линейката повече от 45 минути. Човек без пулс и без дишане след третата минута започва да умира, а до шестата, седмата или осмата вече е починал”, обясни Христов.
Подробностите прочетете в Investor.bg!
Четете още: 8 души загинаха при автобусна катастрофа в Турция