16-ото класик-рали “Обиколката на Варна” е навръх Никулден (6 декември). То се явява и 4-ти кръг от класик-рали шампионата с коефициент 2. Организира се от “Нептун мотор спорт” със съдействието на Авто-мото ретро клуб “Варна” и АСК “СБА-Варна”. Център на ралито е площадът пред Катедралния храм. Маршрутът е с дължина 87,7 км, разпределен в 7 часови контроли, 3 етапа за слалом (майсторско управление) и 2 етапа за точна езда.
Подадени са 26 заявки, като в деня на ралито обикновено има още записали се участници. Още се чака вече 3-кратния шампион (2011, 2013 и 2014 г.) Николай Ковачев с “Порше 924”. Най-много пилоти има от Авто-мото ретро клуб “Варна” (15), има 4-ма представители от ретро клуба на социалистическите автомобили “Варна”. Има и 1 представител на клуб “Лада-България” и 1 от ретро клуб “Туида” (Сливен). Най-старото возило е “Опел Олимпия” от 1961 г. на Атанас Малинов от Варна. Най-мощната кола е на Костадин Павлов – “Форд Мустанг” от 1971 г., с обем на двигателя 5700 куб. см. Класирането ще се извърши съобразно постигнатите резултати от часовите контроли и етапите за точна езда. Първият в това подреждане ще бъде обявен и за победител в 16-ата “Обиколка на Варна”.
Освен генерално класиране ще има и почетна стълбичка в различни класове – според годината на производство на автомобила. Класовете са “Янгтаймери” до 1983 г. и до 1970 г.
Отделно класиране ще има от етапите за майсторско управление (слалом). То ще е общо за всички екипажи. Регламентът на ралито е съставен съобразно правилниците на FIA и FIVA за ралита с исторически автомобили.
В ретро шампионата за точна езда борбата е за 3-тото място, защото са известни шампионът и неговият подгласник. Николай Ковачев е първи, а сребърен медалист е Александър Пеев с “Трабант”. В слалома ситуацията е същата, като тук лидерите са пак тези двамата, но с разменени места. И тук се спори за бронза.