16-ото издание на рали „Варна“ – І кръг от националния шампионат, е вече история. Тепърва предстоят коментарите и анализите на онова, което се случи в двата състезателни дни. Едно обаче може да се каже със сигурност: стана състезание. Доказателство за това бе и огромният зрителски интерес в двата дни. Особено за последния градски скоростен етап публиката бе толкова много, че се наложи стартът да закъснее, за да бъдат изтеглени зрителите на безопасно разстояние. Допълнителна интрига в състезанието внесе и лошото време. През първия състезателен ден пилотите се радваха на слънчево време и сух асфалт. Не бе така обаче вчера – през нощта срещу неделя се изсипа пороен дъжд, настилката бе наводнена, хлъзгава и много тежка за шофиране и подложи на сериозно изпитание качествата на пилотите. Заради наводнен терен се наложи ръководството на ралито да скъси двата етапа „Аврен“. Многото публика обаче, хубавата надпревара и добрата организация са гаранция, че това състезание има бъдеще. Защо не и като кръг от европейската купа, каквито са намеренията.
Как се разви ралито?
Йордан Атанасов с навигатор Димитър Спасов спечели първия скоростен етап. По отсечката „Бялата вода“ 1 – 15,90 км, пилотът с Skoda Fabia даде най-добро време и изпревари с близо 3 секунди Тодор Славов (навигатор Георги Стойков) с Renault Clio. Двамата влязоха в много оспорвана битка, като Славов имаше проблем с разговорното устройство и почти две трети от отсечката не чуваше навигатора си. На един от завоите колата без малко да излети от трасето, но Славов овладя ситуацията. Трети на 13,5 секунди след победителя завърши етапа Игнат Исаев (навигатор Милен Илиев) с Mitsubishi Lancer.
В хода на състезанието тази челна тройка се запази почти през цялото време, като Йордан Атанасов спечели първия, втория, третия, четвъртия и седмия скоростен етап. Тодор Славов бе най-бърз в шестата и в осмата отсечка, но пък в последния етап Атанасов завърши последен, тъй като автомобилът му на два пъти загасна и това му отне крайното второ място в подреждането.
В петия етап „Виница 1“ – 7,4 км, най-бърз от финиширалите се оказа Игнат Исаев с навигатор Милен Илиев с Mitsubishi Lancer, който и в четирите етапа през първия ден финишираше трети. На „Виница“ той спря хронометрите на 4,11,7 мин., като остави след себе си Тодор Славов – 4,16,1 мин., и екипажа Йордан Атанасов/Димитър Спасов 4,28,3 мин. В ралито Исаев постигна още една етапна победа - заключителната девета скоростна отсечка, като остави на 11 сек. след себе си Тодор Славов и на 15,5 сек. Антон Титов.
Като цяло в ралито хегемонията на челната тройка бе разбита само на два пъти. В шестия скоростен етап до третото място стигна Станислав Владимиров (навигатор Чавдар Събев) с Opel Astra. Трети в последния етап пък станаха Антон Титов/Венцислав Мирчев от „Октан тим“ със Citroen.
Катастрофа прекрати петия етап
Тежка катастрофа прекрати петия етап и първи за неделния ден от рали „Варна“. В скоростната отсечка „Виница 1“ екипажът на СБА Стоян Добрев/Красимир Кръстев с Volkswagen Golf излетя от трасето и катастрофира. Причина за това бе многото вода и хлъзгавият асфалт. Инцидентът стана на една от най-бързите отсечки в етапа. В болница бе откаран за преглед навигаторът Красимир Кръстев, а етапът бе прекратен незабавно. Екипажите, които не успяха да стартират, получиха служебни времена.
По-късно се разбра, че навигаторът Красимир Кръстев е със счупен 7-и шиен прешлен. Не се е наложила спешна операция на състезателя, съобщиха от болницата.
Като цяло рязката промяна във времето очаквано сложи отпечатък върху ралито. Дъждът и хлъзгавият асфалт се оказаха своеобразен тест за уменията на пилотите и доведоха до първото разместване на челната тройка в състезанието.
Юлиян Атанасов
Коментари