На 5 февруари 2017 г. e най-дългоочакваното спортно събитие в САЩ - финала на NFL - Супербоул LI. До финалния сблъсък, който през този сезон ще се проведе в Хюстън, достигнаха „Ню Ингланд Пейтриътс“ и „Атланта Фалконс“ или сблъсъка между Давид и Голиат.
За големият дует на „Патриотите“ – треньорът Бил Беличек и куотърбекът Том Брейди това е поредното дежа вю. Двамата в последните 17 години 6 пъти участваха на Супербоул, като имат 4 успеха и 2 загуби (и двете от „Ню Йорк Джайънтс“). Още преди началото на сезона тимът от Бостън бе сочен за главен фаворит за спечелване на титлата, но не и по този убедителен начин, заради наказанието на Брейди. Той получи наказание от 4 срещи заради аферата „Меките топки“ от преди 2 години. Въпреки това неговите резерви се справиха повече от убедително печелейки 3 от тези двубои. От там на куотърбекът водеше перфектно нападението на „Ню Ингланд“ и с лекота завършиха като номер 1 в конференцията. В плейофите, като домакини разбиха последователно „Хюстън“ и „Питсбърг“. Ако в неделя вечер „Пейтриътс“ победят няма да е изненада, а това ще превърне Брейди (както и Беличек) в най-великия в американския футбол за всички времена, тъй като никой до този момент няма 5 шампионски пръстена. За сега освен него четири титли има и легендарния куотърбек на „Сан Франциско“ – Джо Монтана.
На полувремето на Супербол зрителите няма да скучаят. Така нареченото Halftime show тази година е поверено на Лейди Гага. Преди точно година певицата също бе участник в мача, но тогава изпя химна предни началото на двубоя. Сега и са поверени 12 минути, а кои ще са нейните гост музиканти, за сега е тайна.
Телевизионната компания Fox продава 30-секундните спотове за средно 5 милиона долара по време на най-чаканото спортно. Много марки са необичайно тихи до момента, отбелязва сайтът в маркетинговия си раздел - по това време на миналата година гледахме тийзъри на скъпите реклами, които редица компании ще покажат на финала. До момента е известно, че строителният гигант 84 Lumber ще вложи около 15 млн. долара в 90-секундна реклама за Супербоул. GNC Holdings няма да рекламира, след като NFL отхвърли рекламата на компанията заради политиката да не се промотират хранителни добавки.
АЛЕКСАНДЪР ГЪЛЪБОВ