Варна °
fallback
Живот
17:08 | 7 май 2016
Обновен: 09:25 | 16 май 2025

Радикална образователна реформа премахва чиновете и оценките

Какво включва проведената реформа

По материала работи: Юлиян Атанасов

Елиминирани са курсовете, изпитите и графиците. Класните стаи са трансформирани в пространства за работа, където децата да придобият знания по съвместни проекти.

 

Традиционните класни стаи са буквално изчезнали, като са съборени стените и стаите са се превърнали в големи пространства за работа в екип, където има мека мебел, рафтове, много светлина, цветове, маси, подредени за групова работа и достъп до нови технологии.

 

"Със сегашния модел на традиционното образование учениците са отегчени и тотално се изключват от системата, особено след 6 клас", заявява Xavier Aragay - генералeн директор на Фондация Йезуит Образование (ЕМФ) в Каталуния, провела реформата. "Да върнем естественото образование", призовава той и признава, че промяната е "радикална", но е време за радикални действия.

 

 

Според Aragay, "училище е мястото, където трябва да се говори и прилага най-вече работата в екип и където по-малко да се следва системата на заучаване. Този метод решава и друг проблем - тежките учебни програми, по които никога не се преподава плътно".

 

Преди да направят реформата, от фондацията са събрани над 56,000 мнения на ученици, родители и учители, как да се подобри образованието.

 

Проектът насърчава развитието на пълния потенциал от множествени интелигентности на учениците, както и изготвяне на учебните дейности в зависимост от техните способности.

 

"Ние връщаме образованието към ученика, където той е главният герой, така че да има реална работа в екип и учениците да открият какъв е техният житейски проект, какво искат да правят в живота", твърди Aragay.

 

 

Учениците започват деня си с 20 минути за самоанализ и размисъл, за да разгледат предизвикателствата на деня, и завършва с още 20 минути дискусия за това дали са постигнати целите.

 

Темите са заменени от проекти. "Например, ако правим един проект на Римската империя, научаваме също за изкуството, историята, латинския, религията и географията. Учениците се учат по-добре, ако видят, че това, което научават, има практическо приложение”, обосновава се  Aragay.

 

Въпреки че няма предмети, за да се съобразят с правно установените регламенти, също се поставят бележки, но първо се описват уменията на всеки ученик и след това, с помощта на алгоритъм, ги превръщат в бележка.

 

Според Aragay, в рамките на шест месеца са установили случаи на ученици, които често преди са имали треска или други измислени причини, за да не посещават училище, а сега искат да дойдат, дори наистина да имат висока температура.

 

“С тази нова педагогика ще се опитаме да помогнем на децата да развият техния основен проект - живота им, за да открият своите таланти, да намерят онова, което умеят да правят. И още нещо, гледайки лицата на децата - те светят…”

http://portal12.bg/

Автор на статията:
Юлиян Атанасов
0 коментара
fallback
fallback