„Промените в Закона за движение по пътищата е добро начало. Високите санкции могат да дисциплинират шофьорите. Никой обаче не говори за факта, че има хора, които не трябва да получават книжки. Липсват и критерии, което е голям пропуск, водещ до грешки на пътя и трагични последствия“, каза в сутрешния блок на тв „Черно море“ Митко Славов, член на УС на “Международна асоциация на застраховани или пострадали при катастрофи”.
Рали мениджърът Владимир Гатев е на противоположното мнение.
„Не виждам как ще повлияят на войната по пътищата. Сегашните рестриктивни мерки и така са достатъчно сериозни. Вглеждане в спецификата на проблема сочи, че събираемостта на тези глоби е ниска. Свидетели сме на казуси с тежки произшествия и условни присъди. И водачите остават с впечатление, че са безнаказани. Законодателят е по-добре да намери механизми за влизане в сила на наказанията, а не да ги завишава“, изтъкна той.
Според Славов крайните мерки в закона гарантират и по-голямо спокойствие на пътищата. Той иска да се говори по-често за присъди, но не в условния спектър, а ефективни. И занижаване на промилите до 1,2. Така било в европейски страни.
Владимир Гатев препоръча да се спазват ограниченията на скоростта в рамките на определената от контролните органи. И всеки да кара по начин, осигуряващ най-добра реакция зад волана при нужда.
„Ентусиастите и любителите на високи скорости е добре да се състезават в изолирана среда – писти, например. Така ще се избегнат много трагедии“, добави Гатев.
И двамата акцентираха върху факта, че автомобилите трябва да са технически напълно изправни и оборудвани за условията на пътя. И е въпрос на култура да се ходи на сервиз не за големи аварии, а дори и за профилактика.
Иван Барбов
Борис Проданов
Още по темата: "Щрихи от утрото" (12.12.2016) - Ще се стреснат ли нарушителите на пътя от новите санкции