Работните места са малко, а кандидатите за работа много. И ето, че е доста трудно за една компания да намери точния човек за предлаганата позиция и да го задържи. Повечето работодатели вярват, че високата заплата е начинът, с който могат да привлекат своите служители и да ги „примамят“ да останат за дълго в компанията. Мнозина мислят и че ако наемат току-що завършил университета младеж, той ще остане години да се развива във фирмата.
Истината е, че дори хората да имат нужда от работа и добро възнаграждение, заплатата не е достатъчна да ги задържи на едно място, защото има и други фактори, които са важни за тях, за да харесват работата и да искат да се развиват на съответното работно място.Ето и няколко съвета, които ще ви помогнат да привлечете желаните кадри и да ги превърнете за дълго в част от компанията:
Добре дефиниран кариерен път
Вероятно новият служител ще започне на по-неотговорна и не толкова високопоставена позиция (особено ако не е работил друго), но той със сигурност би искал да знае дали има шанс за израстване в йерархията. Това е силна мотивация за новите попълнения да са амбицирани, всеотдайни и работливи.
Висока ангажираност
Никой не иска по цял ден да прави кафе и да принтира файлове. Важно е да дадете на служителя си достатъчно предизвикателства и интересни проекти, които да го държат нащрек и да го карат да мисли, да се развива и наистина да се чувства важен и полезен.
Баланс между работа и личен живот
Човек сам се грижи за постигането на този баланс, но ако работата е експлоатираща, в даден момент той няма да издържи на напрежението. Високата заплата логично изисква висока концентрация, посветеност и дори извънреден труд, но колкото и пари да давате на някого, няма дълго да се примири с 16-часовия работен ден и накрая ще избяга. Уикендът е време за заслужена почивка, не го забравяйте!
Признание и обратна връзка
Комплиментите и признанието за заслугите и добре свършената работа понякога са по-силни от паричен бонус. Всеки служител иска да бъде забелязван и ценен. Затова не пропускайте да правите кратки оперативки със своето ново попълнение, за да анализирате работата му.
Достъп и съдействие
Във всяка фирма има йерархия. Тя е хубаво нещо и осигурява ред. За служителите обаче е важно да имат достъп до шефовете си и да могат да разговарят с тях. Така те ще се чувстват част от компанията и ще имат по-ясна представа как се движи тя и как се развиват самите те в нея. Това може да ги стимулира и да ги накара да бъдат по-полезни с идеи.