Няма опасност „Градски транспорт“ да фалира, стана ясно от интервю на изп. директор на общинския превозвач инж. Злати Златев специално за Медийна група „Черно море“. Разговорът беше следствие от медийни публикации, които „алармират“, че заради 10 млн. лв. дългове автобусите и тролеите във Варна могат да спрат.
„Действително, имаме дългове. Около 2 млн. лв. за гориво и около 3,4 млн. лв. към НАП. Но това се получава винаги в началото на годината. Зимните месеци при нас са най-тежки. Особено януари и февруари, защото Бюджет 2020 на Варна още не е приет, което е нормално, а ние сме социално дружество, което разчита на субсидии от община и държава“, посочи инж. Златев.
Той добави, че в момента се разчита на приходи от билети, което не е прецедент.
„Разходите са по-големи, харчим повече гориво, включително и за отопление на автобусите. Не е приета икономическата рамка, с която трябва да бъдем компенсирани. Чакаме я именно с бюджета. Надявам се всичко да си дойде на мястото с приемането му и нещата да се оправят“, каза още изп. директор на общинския превозвач.
Очевидно публикациите за „предстоящо спиране на градския транспорт във Варна“ са следствие от некоректни интерпретации.
„Като общинско дружество нямам притеснения за бъдещето ни. Не вярвам да се допусне, дори да имаме проблем. Друг е въпросът, че социалните разходи ни тежат. Сериозно намалихме картите за пенсионери. За ученици от 21 лв. на месец за една линия станаха 15 лв. за всички линии. Свободните от 45 лв. за линия вече са 50 лв. за цялата градска мрежа. Просто периодът е тежък, но през март – април всичко трябва да си дойде на мястото“, обобщи още инж. Златев.
Той използва случая да припомни, че има споразумение за увеличение с 10% на заплатите за 2020 г. в „Градски транспорт“, което е минало през Общинския съвет и ще струва около 1,4 млн. лв. за годината.
„Една част от средствата – тези от машините за билети и карти, отиват в ТАСРУД, което също е общинско предприятие. Ако и те идваха при нас, ситуацията нямаше да е толкова тревожна, а и всъщност това е първопричината да имаме затруднения. Надявам се с новата икономическа рамка всичко да се коригира. Чакаме 60 нови електробуса (40 солови и 20 съчленени) с 60 зарядни станции. На „Почивка“ и във „Владиславово“ ще има бързо зарядни станции. Чакаме до началото на лятото да приключи обществената поръчка и да подпишем договора за доставка“, завърши инж. Златев.
Борис Проданов
Прочетете още: С екологични проекти Варна улеснява трафика в града

Евро или лева: Плащане и ресто на Нова година и през януари 2026 г.
Топ модели смартфони с 0% лихва през ноември от A1
Иво Сиромахов: Нормални ли сте да каните Максим Стависки и да му посветите турнир
Разходната част в бюджета е много голяма и ще има тежки последствия
На Земята започнаха силни магнитни бури
Две мощни светкавици удариха повърхността на Луната
Гигантска ударна вълна се разпространява през Млечния път
Опасна ли е за Земята черната дупка Gaia BH1
Ламин Ямал разкри бъдещето си в Барса
Стефка е в миналото: Весела Лечева се подписа на стената на олимпийците в МОК
Кипър полудя след историческата победа на Пафос
Всички резултата и класирания в НХЛ
Гледайте Made in EU с участието на Герасим Георгиев – Геро и Иван Бърнев от 21 ноември в кината
Изберете магическо кълбо и вижте какво ви очаква
Пълнени чушки със сирене и леща
5 сутрешни навика, които променят фигурата (и настроението) ви
Когнитивно-комуникативни нарушения: Скритите предизвикателства след травма на мозъка
Как да се справим със запека по време на бременност?
Уреаплазмена инфекция – една от причините за безплодие
Конференция: 15 години заедно за по-добър живот на хората с ревматологични заболявания
Германската индустрия успя да се зарадва само на частично възстановяване
Разходната част в бюджета е много голяма и ще има тежки последствия
Фернандо Хадад: Няма нужда от толкова рестриктивни лихви
Тези технологии не са толкова нови, колкото изглеждат
Мишел Обама в откровен разговор за сивите коси, красотата и новата си книга
Троян Белисарио ще става майка за трети път!
Коментари