IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
Варна 12°
Здраве
16:15 | 27 март 2021
Обновен: 08:32 | 7 май 2021

Започва проверка за починалия гръцки студент след ваксинация с AstraZeneca

23-годишният мъж издъхна, след образуване на кръвен съсирек, в началото на март след лечение в Пирогов

По материала работи: Слав Велев
Започва проверка за починалия гръцки студент след ваксинация с AstraZeneca

По нареждане на министъра на здравеопазването проф. Костадин Ангелов Изпълнителна агенция „Медицински надзор” започва проверка по случая на починалия 23-годишен гръцки студент, съобщават от МЗ.

Припомняме, че 23-годишен гръцки студент по медицина в България е починал няколко дни след като е получил ваксината на АстраЗенека. Той е ваксиниран на 22 февруари и десет дни по-късно, след образуване на кръвен съсирек, е настанен в интензивното отделение на "Пирогов" в София, съобщи „Труд

Бащата на 23-годишния студент по медицина, който е лекар, е шокиран и разказва за хрониката на сполетялото ги нещастие. Според разказа му, синът му го информира 10 дни след като е бил ваксиниран с АстраЗенека, че има симптоми на гастроентерит. Пет дни по-късно, тъй като оплакванията продължават, той отива в болницата.

"Неговите лекари откриха ниски тромбоцити и предложиха да бъде хоспитализиран, за да продължи серия от изследвания. Тогава синът ми предложи да се върне в Гърция за изследвания и аз се съгласих", разказва покрусения баща.

Според гръцкия лекар синът му е напуснал болницата, но час по-късно очевидно е получил тромбоза в главата, в резултат на което е паднал и се ударил вътре в къщата.

„Падането се дължи на тромбоза. Моят син, на 23 години, никога не е имал здравословни проблеми. Веднага го откараха в болницата. През нощта състоянието му се влоши, а на сутринта бе настанен в реанимация, без да бъде интубиран. Там откриха малка тромбоза в мозъка", разказва бащата.

Българските лекари го уведомяват за състоянието на сина му и той тръгва за София.

„До обяд, когато разговарях с неврохирурга, той ми каза, че проблемът на детето не е толкова неврохирургичен, че това е малък хематом и не могат да го оперират, тъй като има ниски тромбоцити и опасност да умре от кървене. На следващата сутрин обаче съсиреците се бяха разпространили по всички артерии на мозъка, така че положението беше необратимо, въпреки наистина амбициозните усилия на българските колеги", добавя гръцкия лекар, който е информиран от лекарите, че смъртта може да е свързана със страничните ефекти на ваксината.

„Казаха ми, че това е вторият регистриран случай в България, след 44-годишен мъж, починал от белодробна емболия. След това разбрахме, че Германия при 1,5 милиона ваксинирани млади хора са идентифицирани пет подобни случая на четири жени и един мъж. Беше толкова несправедливо и неочаквано случилото се. Нито синът ми, нито лекарите обаче направиха грешка, която би могла да му коства живота. И сега, да ви кажат, че има пет шанса при 1,5 милиона, да се случи това нещастие, бихте ли направили ваксината? Аз лично бих я направил", коментира бащата.

„Дори съквартирант на сина ми, който живееше в същата жилищна сграда, каза на лекарите, че синът ми не пуши и не пие, и че е изцяло отдаден на обучението си. Просто не бяхме късметлии ... ", допълва той.

Коментари

Новини Варна