Германия се нуждае от покачване на производството на електромобили, за да се постигне прогрес при ограничаването на отделянето на вредни емисии във въздуха, пише Bloomberg.Германия затваря атомни електрически централи и се насочва към чиста енергия, но изглежда, че са необходими по-твърди стъпки. Силното автомобилно лоби, 800 хил. работни места в автомобилния сектор и нация, която предпочита двигателите с вътрешно горене карат политиците да са внимателни и предпазливи, когато става дума за увеличаването на данъците върху горивото.
Това е един от основните изводи на форума с участието на експерти в бранша, който беше организиран от германския канцлер Ангела Меркел, като бяха представени анализи от проучванията на правителството в Берлин.Необходимо е по пътищата в Германия да се движат поне 10 млн. електрически автомобили до 2030 г., за да се ограничат вредните емисии и да се изпълнят препоръките от Парижкото споразумение за климата, твърдят експертите. Към момента в страната се използват близо 200 хил. електрически или хибридни превозни средства.
„Ако 20% от регистрираните автомобили са електрически, това ще ограничи емисии“, коментира депутатът и говорител по електрическата мобилност в Социалдемократическата партия Арно Кларе. Няма да е лесно, но е постижимо, смята Кларе.Мнозинството от депутати в германския парламент са на мнението, че електромобилите на батерии са ключът към разрешаването на проблема.Докато голяма част от политиците се опасяват, че могат да окажат негативно влияние на автомобилната индустрия, Меркел е напълно амбицирана да изпълни условията по Парижкото споразумение за климата и да се понижат вредните емисии във въздуха с 42% спрямо нивата от 1990 г. до 2030 г.
Поради това се създава специална работна група, като начело застава бившият изпълнителен директор на софтуерната компания SAP SE Хенинг Кагерман. В групата ще участват редица директори от автомобилния сектор и ще бъдат разработени три метода, чрез които Германия да намали емисиите.Има предложение, че синтетичните или биогоривата могат да спомогнат за целта. Предимството им е, че за тях не се изискват промени в двигателя или инфраструктурата на бензиностанциите, се посочва в доклада.„Важно е да подкрепим употребата и на други чисти технологии като синтетичните горива“, коментира Кларе.
bloombergtv.bg
Четете още: Земетресения разтърсиха Турция, няма жертви

Село Митино е под вода от след скъсана стена на частен язовир
София: Тротоари, затрупани с листа, дъждът ги превръща в хлъзгава кал
Междузвездната комета 3I/ATLAS продължава да показва рядка прахова антиопашка
Китай планира да започне да строи орбитални центрове за данни още през 2026 година
ЕКА получава рекордни средства за космически проекти
Разкриха причините за упадъка на цивилизацията в долината на Инд
Паника в Ман Юнайтед! Аморим ходи с мокра кърпа на главата
Хаджиевски разказа за мачовете между ЦСКА и Бенфика
Тежки обвинения и огромна криза в претендент за Първа лига
Гонзо участва във важно заседание
Дневен хороскоп за 29 ноември, събота
Роботът Робърт пристигна с костюм за участие в „България сутрин“
Съвети за безопасно и безпроблемно пътуване до ритрийт центровете на Тайланд
Как да си осигурим финансов резерв, без да ограничаваме живота си?
Топ 5 най-чести злополуки и как да ги избегнете
Един от всеки трима родители споделя, че детето му е преживяло насилие
Защо изолиране на бактерии в носен секрет на деца не е повод за притеснение?
АФРМ се обяви против обединяването на професиите в рехабилитацията
Печалбата на банките у нас надхвърли 3 млрд. лв. към края на октомври
София: Тротоари, затрупани с листа, дъждът ги превръща в хлъзгава кал
Ще запази ли Швейцария статута си на рай за милиардери и след неделя
Brabus пуска G-class кабриолет
Как звездите отпразнуваха Деня на благодарността и какво си пожелаха Джей Ло, Доли Партън и Манди Мур
Сатурн става директен, нова и могъща ера за 3 зодии!
Коментари