Германия се нуждае от покачване на производството на електромобили, за да се постигне прогрес при ограничаването на отделянето на вредни емисии във въздуха, пише Bloomberg.Германия затваря атомни електрически централи и се насочва към чиста енергия, но изглежда, че са необходими по-твърди стъпки. Силното автомобилно лоби, 800 хил. работни места в автомобилния сектор и нация, която предпочита двигателите с вътрешно горене карат политиците да са внимателни и предпазливи, когато става дума за увеличаването на данъците върху горивото.
Това е един от основните изводи на форума с участието на експерти в бранша, който беше организиран от германския канцлер Ангела Меркел, като бяха представени анализи от проучванията на правителството в Берлин.Необходимо е по пътищата в Германия да се движат поне 10 млн. електрически автомобили до 2030 г., за да се ограничат вредните емисии и да се изпълнят препоръките от Парижкото споразумение за климата, твърдят експертите. Към момента в страната се използват близо 200 хил. електрически или хибридни превозни средства.
„Ако 20% от регистрираните автомобили са електрически, това ще ограничи емисии“, коментира депутатът и говорител по електрическата мобилност в Социалдемократическата партия Арно Кларе. Няма да е лесно, но е постижимо, смята Кларе.Мнозинството от депутати в германския парламент са на мнението, че електромобилите на батерии са ключът към разрешаването на проблема.Докато голяма част от политиците се опасяват, че могат да окажат негативно влияние на автомобилната индустрия, Меркел е напълно амбицирана да изпълни условията по Парижкото споразумение за климата и да се понижат вредните емисии във въздуха с 42% спрямо нивата от 1990 г. до 2030 г.
Поради това се създава специална работна група, като начело застава бившият изпълнителен директор на софтуерната компания SAP SE Хенинг Кагерман. В групата ще участват редица директори от автомобилния сектор и ще бъдат разработени три метода, чрез които Германия да намали емисиите.Има предложение, че синтетичните или биогоривата могат да спомогнат за целта. Предимството им е, че за тях не се изискват промени в двигателя или инфраструктурата на бензиностанциите, се посочва в доклада.„Важно е да подкрепим употребата и на други чисти технологии като синтетичните горива“, коментира Кларе.
bloombergtv.bg
Четете още: Земетресения разтърсиха Турция, няма жертви

Късмет за няколко зодии на 30 октомври
Рим отложи забраните за дизелите коли
Автомобилните производители в ЕС на крачка да спрат работа
Късна емисия
Музиката намалява риска от деменция с 39%
Ново радиоизображение показа Млечния път в неочаквани цветове
Среща със Слънцето: Междузвездната комета 3I/ATLAS премина през перихелия си
Минало и извънземни: Какво крият дълбоките води под леда на Антарктида
Всичко е ясно: Ето кой става шеф на ЦСКА
Ювентус пречупи Удинезе с две дузпи в Торино
Лудогорец излезе с важна новина
Естер Джордано
Дневен хороскоп за 30 октомври, четвъртък
Месечен хороскоп за ноември
Бъди звездата на града с новата колекция NINE WEST!
Женски хороскоп за ноември
Микроинсултът не е дребен инцидент – защо спешната реакция определя съдбата на мозъка?
Как да изберем зимна шапка? Стилово ръководство
Защо топлият душ намалява напрежението?
Какво е синдром на Кушинг?
Dow заличи ръста си след коментарите на Пауъл
Късмет за няколко зодии на 30 октомври
България се утвърждава на картата на ЕС в развойната дейност за чисти технологии
MAN България подкрепя BOSCH PRO TOUR 2025 със съвместна демонстрация в София
От Робърт де Ниро до Мик Джагър – холивудските бащи, посрещнали деца след 50-те си години
Според зодията: Най-подходящите костюми за Хелоуин
Коментари