Варна 19°
fallback
Общество
08:46 | 1 декември 2016
Обновен: 05:09 | 10 май 2024

КЗП предупреждава за опасна коледна украса

При игра на деца могат да се отделят части или елементи, които да бъдат погълнати и това да доведе до инцидент

По материала работи: Пламен Янков

Във временните търговски пунктове, откривани преди коледните празници, може да има опасни стоки, предупреждава в съобщение Комисията за защита на потребителите или на типичните символи на тези празници, казва председателят на КЗП Димитър Маргаритов, цитира "24 часа". Причината е, че от тях, особено при игра на деца, лесно могат да се отделят части или елементи, които да бъдат погълнати и това да доведе до инцидент. Има и случаи на предмети с остри и режещи повърхности. Председателят на КЗП предупреждава и за нелоялни търговски практики при предпразничното пазаруване. Когато се анонсира процент намаление, без да са направени специални уговорки, би трябвало преобладаващата част от стоките да бъдат намалени с този процент. Комисията е установявала и забранявала продавани именно във временни обекти различни опасни артикули за украса и декорация като коледни свещи под формата на плодове.

 

При намаления от порядъка на 70 процента можем да станем свидетели и на друг трик - т.нар. намаление в намалението. Търговецът е продавал дадена стока с някакъв процент отстъпка, след това сваля още малко цената и кумулира двата процента. Това не е честно, защото намалението следва да е направено от последната цена, на която е продавана стоката, обяснява още Маргаритов. Той дава пример и с тактиката за привличане на клиенти в обектите чрез масово рекламиране на атрактивни продукти на изгодни цени, които са в малки количества или изобщо не се зареждат. Капани при празничното пазаруване има и в интернет.

 

При отминалата кампания "Черен петък" експертите на КЗП са установили изкуствено завишени цени непосредствено преди анонсирането на отстъпките. "Оказа се, че на самия "Черен петък" имаше стоки, които се продават с намаление, но по-скъпо, отколкото през миналата седмица. Например стоката е струвала 100 лв., два дни преди кампанията цената се вдига на 130 лв., обявен е даден процент отстъпка и след приспадането му стоката е по-скъпа, отколкото е била преди десетина дни", пояснява председателят на КЗП.

 

Четете още КЗП е спряла над 220 заблуждаващи и агресивни търговски практики през 2016 г.

Автор на статията:
Пламен Янков
0 коментара
fallback
fallback