IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Новина на деня
10:25 | 21 декември 2017
Обновен: 07:48 | 5 юни 2025

Пазаруваме все по-скъпи продукти и почивки онлайн

Търговците започват да държат повече на брандовете си, отколкото на краткосрочните вземания от потребителите

По материала работи: Слав Велев
Пазаруваме все по-скъпи продукти и почивки онлайн

Все по-скъпи продукти, все по-големи неща и по-скъпи почивки предпочитат клиентите в онлайн търговията. До няколко години трансакцията на апартамент ще минава онлайн. И сега първоизточникът на покупката на автомобил е онлайн. Това заяви Велизар Величков от сайта за групово пазаруване Grabo.bg в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.Според него 2017 г. е още една чудесна година за онлайн търговията.“Имаше ръст от порядъка на 15-16%, дори докъм 18% в зависимост от сегмента, с който се занимава конкретният онлайн търговец”, коментира той състоянието на онлайн търговията.

 

„В България онлайн търговията ще расте, защото българският потребител малко по-трудно и по-късно се довери на онлайн търговията като цяло. Ако преди десет години средната кошница е била 5-10 лева, в момента тя е много по-голяма. Хората са склонни да си купуват телевизори, почивки по 2000 лева, хладилници, да си обзавеждат апартаментите, да си купуват коли“, посочи Величков.Той добави, че със сигурност сме няколко години назад и откъм платежни инструменти, откъм доверие и изобщо откъм потребление, но въпреки това потребителското доверие се увеличава.По думите му това се дължи и на факта, че все повече търговци започват да държат повече на брандовете си, отколкото на краткосрочните вземания от потребителите.

 

„Ако допреди 4-5 години се появяваха т.нар. еднодневни търговци, опитващи се да направят краткосрочна далавера (нещо да продадат, да изкарат някакви пари и да затворят сайта), то момента много трудно може да се случи това. В интернет е много проследимо всичко, което може да направи един онлайн търговец. Появяват все повече големи търговци, които държат много повече на бранда си, отколкото на краткосрочните печалби“, смята Велизар Величков.Той прогнозира, че рекламата в онлайн търговията ще бъде все повече персонализирана, като се разделят потребителите на отделни сегменти.

investor.bg

Четете още: Ограничават движението за тежкотоварни автомобили по празниците

Коментари

Новини Варна