IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Икономика
10:26 | 24 ноември 2016
Обновен: 08:32 | 24 април 2024

От следващата седмица – нови кампании за български продукти във веригите

Големите търговски вериги предпочитат да работят с един производител на голямо количество стока, а не с много производители на по-малко продукция

По материала работи: Юлиян Атанасов
От следващата седмица – нови кампании за български продукти във веригите

От началото на следващата седмица във веригите магазини у нас започват нови кампании за насърчаване потреблението на български продукти, това каза Георги Ралчев от дирекция „Пазарни мерки и организации на производители“ в МЗХ по повод сигнали на производители в Сливен, че не могат да реализират продукцията си. Освен заради свръхпроизводство, фермерите не могат да продадат произведеното и заради отказа на вериги да работят с тях. Проблем с изплащане на субсидии иначе нямало. Големите търговски вериги предпочитат да работят с един производител на голямо количество стока, а не с много производители на по-малко продукция, каза Коста Петров, председател на сдружение „Българска праскова“ пред БНТ. За големите търговски обекти е важна цената, а за производителите – да има българска продукция в тях, особено сезонна такава.

 

Живка Гроздева от Асоциация на овощарите обърна внимание, че не трябва да се дискриминират веригите на такива с чужд и български капитал, тъй като дори по-малките вериги, които са български инвестиции, неглижират родната продукция и продават италианска например.В студиото на Националната телевизия Ралчев каза, че проблемът за реализация на продукцията е европейски, а не само национален. Той подчерта, че в Министерството на земеделието са създадени две специални звена за стимулиране на износа и нова дирекция, стимулираща създаването на организации на производители.

Четете още: За първи път у нас ще направят аутопсия на делфини

Коментари

Новини Варна