Аргументи срещу изграждането на т.нар.леко метро във Варна изтъкнаха експерти, в обемите и обхвата на проекта, който беше представен на общественото му обсъждане преди дни.
Надделяващото мнение от хората, които дойдоха в зала "Пленарна" на община Варна, беше, че в предварителната документация липсва икономическа обосновка в цифри за необходимостта от изграждане на железница във Варна (пътникопоток, приходи, разходи, цена на бъдещия билет, сравнение с обхвата на градския транспорт сега), съобщава радио Варна.
Зададени бяха въпроси като - защо не е имало предварителна дискусия със специалисти, защо няма конкурс за избор на проектантския екип, защо железницата заобикаля големи квартали като Владислав Варненчик и Кайсиева градина и с какво е аргументирано залагането на подземно трасе през Морската градина и центъра, вкл. под археологически резерват „Одесос”?
Нещо, което беше обявено в детайли едва след изработването на проекта. „Това ще е един от най-дългите участъци от трасето и най-скъп”, обяви инж.Марин Михайлов от проектантския екип.
Авторският колектив, изработил проекта е столичната фирма „СПАТО”ООД, по задание на община Варна. Припомняме. че за целта миналата есен мнозинството във варненският Общински съвет отпусна 240 хил.лв. от местния бюджет за изпълнение на проектирането.
Много е важно да се вижда отражението на един такъв проект върху градската структура, градската тъкан, как се отразява на жителите на града, могат ли те да го пресичат или не. Това смята арх.Христо Топчиев от Камарата на архитектите в България, който беше на обсъждането.
С това проучване проектантите, които познавам и са много добри специалисти, според мен правят опит да разберат има ли смисъл от такава инвестиция или не, допълни Топчиев.
По думите му бъдещата икономическа зона на Община Аксаково, с която се обосновава направата на лекото метро, е "твърде имагинерна". Архитектът припомни, че във Варна има подготвени, но недовършени две икономически зони - Западна промишлена зона 2, за която има готов ПУП и са отчуждени улици и производствена зона "Метро", която "стои на трупчета повече от десетилетие".
Моят прочит е, че в момента се търси проект между две общини, за да може да бъде приоритетно финансиран и съответно част от това метро и част този булевард (б.ред. бул."Цар Освободител") да може да бъдат изграден с евросредства.
Смятам, че този тип инфраструктурни проекти трябва да се реализират малко по-човешки, по-скромно, няма нужда от тези свръхинвестиции, коментира архитектът.
Разширението на околовръстния път и на ул."Пирин" ще доведат сумарно до по-сериозни транспортни ползи за града отколкото набутването на всички обществени ресурси, в общи линии, отново в един грандиозен мегапроект, допълни специалистът.

Рецепти за закуски с тиква и чиа
Лесни начини за почистване на дома без химии
Хороскоп за всички зодии за 5 ноември: Приятни изненади и успехи
Китай стартира първия в света ториев реактор
Пакистански астронавт ще посети китайската орбитална станция „Тянгун“
Обсерваторията „Вера Рубин“ откри огромен звезден поток
В монголската пустиня издигат „марсиански“ лагер
Вижте всики резултати и класиране в Шампионската лига
Ливърпул прободе Реал Мадрид
Байерн Мюнхен показа на ПСЖ кой е шефът
И със Спалети пак същото! Само равенство за Юве
Дневен хороскоп за 5 ноември, сряда
Тест: Коя емоция управлява живота ви в момента?
Пълнолуние в Телец на 5 ноември – портал към изобилие и сбъдване на желания
Нов нехормонален медикамент при менопауза одобри FDA
Памуклийка – древна билка от помощ при съвременни заболявания
Захарен диабет тип I при деца - хранене и инсулинолечение
В УМБАЛ „Света Марина“ – Варна спасиха петдневно бебе с рядка вродена аномалия
Притесненията около оценките на AI компаниите потопиха индексите на Wall Street*
Рецепти за закуски с тиква и чиа
Cadillac сложи космическа цена на своя флагман
Антъни Хопкинс: Вече е модерно да „страдаш“ от нелечими болести
Фантастичен НОЕМВРИ за 3 зодии!
Коментари