"Бързата мода" излезе от мода, потребителите търсят висококачествени дрехи

Има интерес към ръчно направени неща, които имат собствена история, твърдят експерти

"Бързата мода" излезе от мода, потребителите търсят висококачествени дрехи

Модните вериги като H&M, Zara и Forever 21 завладяха света на търговията на дребно, обещавайки бърза мода: евтина, модерна и за еднократна употреба, пише Bloomberg.Този сезон обаче има повече потребители, които искат точно обраното. Данните показват, че потребителите – особено младите до 35 години, които са целевият пазар на компаниите за бърза мода, все по-често търсят дрехи, направени от висококачествени материали или носят тези, които имат, по-дълго. Някои дори търсят облекла втора употреба или рециклирани дрехи.

 

През 2016 г. над 14% от американските потребители търсят дрехи и аксесоари, направени от естествени материали, което е с 12,9% повече спрямо миналата година, показват резултатите от проучване на Euromonitor International. Процентът на потребителите, които търсят дрехи, използвани повторно или рециклирани, е нараснал с 2% тази година. А все повече хора от поколението Y търсят „устойчиво произведени“ облекла и аксесоари, особено в сравнение с други възрастови групи.Тази промяна към т.нар. устойчиви облекла заплашва устоите на модната индустрия, която иска потребителите да сменят бързо стиловете и да се придвижват към следващите горещи тенденции.

 

"Компаниите за бърза мода определено имат процъфтяващ бизнес, но има и все по-голям интерес към винтидж модата, има и хора, които се учат да шият и плетат, да прекрояват и коригират“, казва Сюзан Браун, моден експерт, която работи като текстилен куратор към Cooper Hewitt Smithsonian Design Museum. "Има Бруклинизация (от квартала в Ню Йорк Бруклин – бел. ред.) на света – интерес към висококачествени, ръчно направени неща, които имат собствена история".

 

Още по темата четете на Investor.bg

 

Четете още:Тази година сме прибрали по-малко плодове

 

 

Коментари

Икономика
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата