Германия се нуждае от покачване на производството на електромобили, за да се постигне прогрес при ограничаването на отделянето на вредни емисии във въздуха, пише Bloomberg.Германия затваря атомни електрически централи и се насочва към чиста енергия, но изглежда, че са необходими по-твърди стъпки. Силното автомобилно лоби, 800 хил. работни места в автомобилния сектор и нация, която предпочита двигателите с вътрешно горене карат политиците да са внимателни и предпазливи, когато става дума за увеличаването на данъците върху горивото.
Това е един от основните изводи на форума с участието на експерти в бранша, който беше организиран от германския канцлер Ангела Меркел, като бяха представени анализи от проучванията на правителството в Берлин.Необходимо е по пътищата в Германия да се движат поне 10 млн. електрически автомобили до 2030 г., за да се ограничат вредните емисии и да се изпълнят препоръките от Парижкото споразумение за климата, твърдят експертите. Към момента в страната се използват близо 200 хил. електрически или хибридни превозни средства.
„Ако 20% от регистрираните автомобили са електрически, това ще ограничи емисии“, коментира депутатът и говорител по електрическата мобилност в Социалдемократическата партия Арно Кларе. Няма да е лесно, но е постижимо, смята Кларе.Мнозинството от депутати в германския парламент са на мнението, че електромобилите на батерии са ключът към разрешаването на проблема.Докато голяма част от политиците се опасяват, че могат да окажат негативно влияние на автомобилната индустрия, Меркел е напълно амбицирана да изпълни условията по Парижкото споразумение за климата и да се понижат вредните емисии във въздуха с 42% спрямо нивата от 1990 г. до 2030 г.
Поради това се създава специална работна група, като начело застава бившият изпълнителен директор на софтуерната компания SAP SE Хенинг Кагерман. В групата ще участват редица директори от автомобилния сектор и ще бъдат разработени три метода, чрез които Германия да намали емисиите.Има предложение, че синтетичните или биогоривата могат да спомогнат за целта. Предимството им е, че за тях не се изискват промени в двигателя или инфраструктурата на бензиностанциите, се посочва в доклада.„Важно е да подкрепим употребата и на други чисти технологии като синтетичните горива“, коментира Кларе.
bloombergtv.bg
Четете още: Земетресения разтърсиха Турция, няма жертви

КНСБ: Заплатите трябва да се договарят, не да се налагат със закони
Централна емисия
Централна емисия
Ротацията на шефското място в НС – ще разклати или ще заздрави коалицията?
Метеороид с размерите на микровълнова печка прелетя рекордно близо до Земята
Квантовата връзка излиза в Космоса: Европа изстрелва спътника Eagle-1
Извънземните светове могат сами да произвеждат своята вода
Фантастиката става реалност: „Кораб на поколенията“ ще помогне на хората да напуснат Земята
Ответен удар за Вечното деби: ЦСКА не остана длъжен на Левски
Треньорска криза в Разград: От Лудогорец официално обявиха притеснителна новина
Левски - ЦСКА, Лудогорец - ЦСКА 1948 за Купата на България?
Лесно предястие: Рулца с пушена сьомга
Признаци на токсичната връзка: как да я разпознаем и как да се справим
Изберете дърво и вижте какво разкрива за вас
Има ли връзка между метаболизма и сексуалната активност?
3 мистични билки, които се използват в медицината и днес
Стартира кампанията „Цената на красотата“ срещу рисковете от нерегламентирани естетични процедури
Хроничният стрес и зачатието – как кортизолът променя овулацията и сперматогенезата?
Природният газ у нас поскъпва с 8% от 1 ноември
КНСБ: Заплатите трябва да се договарят, не да се налагат със закони
След като опустоши Ямайка, Куба и Хаити, ураганът "Мелиса" тръгва към Бахамите
Изоставени луксозни коли бяха разграбени, след като се появиха в интернет
Слух или истина – имала ли е принцеса Даяна връзка с испански крал
Хелоуин хороскоп за всяка зодия
Коментари